Börja rida?

börja rida

Varbergs Ridskola erbjuder ett brett utbud av häst- och ridundervisning för alla, från små barn till vuxna och pensionärer, orutinerad som rutinerad, för dig som vill ha en fast plats eller bara rida ibland, utan egen häst eller med. Vi har också en utbredd barn- och ungdomsverksamhet och ridskolan fyller därigenom också en viktig roll som fritidsgård för hästintresserade.

Börja Rida?

Fyll i intresseanmälan här! - vi lägger till dig i vår kölista. Du kontaktas vid ledig plats på lämplig nivå.

Skapa användare kundlogin här! - För att kunna anmäla till Prova På-ridning, Happy Hour, kurser osv. OBS medför ej att du blir tillagd i kölistan!

En lathund till vårt ridutbud:

• Abonnemangsryttare är den vanligaste formen av ridning hos oss, för dig som vill ha en fast plats i en ridgrupp som rider en gång i veckan (varannan vecka i undantagsfall). Finns på alla nivåer.
  • Prova På-ridning är populärt för barn som vill testa på hur det är att rida utan att binda upp sig.
  • Happy Hourvuxen/ vuxen nybörjare för dig som inte vill binda upp dig! Ridlektion i grupp, boka från gång till gång. Finns för rutinerad och nybörjare.
  • Privatlektion för dig som vill träna på något specifikt och boka en stund ensam med ridläraren. Hyra av häst ingår.
  • Halvfodervärd för dig som vill testa på känslan av att ha egen häst ett par dagar i veckan.
  • Privatträning för dig som har egen häst och vill rida träning i dressyr, hoppning m.m. för ridskolans ridlärare.